تواناییهای برقراری ارتباط در کودک 42 ماهه یا 3 سال و هفت ماهه

در زیر چک لیستی از تواناییها و مهارتهای برقراری ارتباط را در کودکان 42 ماهه مشاهده می نمایید.

اگر پاسخ شما به 50 درصد یا بیش از آن به سوالات منفی بود با متخصص گفتاردرمانی و کاردرمانی مرکز جامع گفتاردرمانی کاردرمانی یاشام تبریز تماس بگیرید.

حیطه برقراری ارتباط پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که هر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاهده یا تجربه کرده اید .

١- بدون اینکه از هر گونه اشاره یا حرکتی استفاد کنید، به کودک بگویید"کفش را روی میز بگذار"

و"کتاب را زیر صندلی بگذار" آیا کودک هر دو دستور را به طور صحیح انجام می دهد؟

٢- زمانی که کودک به تصاویر کتاب نگاه می کند آیا توضیح می دهد که در هر تصویر چه کاری

انجام می شود یا چه چیزی اتفاق می افتد؟(برای مثال "هاپ هاپ می کنه"،"می دوه"،

"می خوره"،"گریه می کنه") شما می توانید بپرسید، این سگ (یا بچه) چکار می کنه؟

٣- به کودک نشان دهید که زیپ چگونه بالا و پایین می رود و بگویید"ببین این بالا و پایین میره"زیپ

را تا نیمه بکشید و از کودک بخواهید تا آن را پایین بکشد هر بار که می گویید "بالا"،آیا کودک زیپ را

بالا می کشد و هر بار که می گویید "پایین" آیا کودک زیپ را پایین می کشد؟

۴- زمانی که از کودک می پرسید "اسمت چیه؟" آیا در پاسخ نام و نام خانوادگی اش را می گوید؟

۵- اگر از اشاره استفاده نکنید و آنچه را که گفته اید ، تکرار نکنید ، آیا کودک از سه دستوری که

ربطی به یکدیگر ندارند پیروی می کند .مثال، می توانید سه دستور زیر را به کودک ارائه دهید

"دست بزن(کف زدن)"، "به طرف در برو و بنشین".

۶- آیا کودک برای ساختن جملات کاملی مثل "من دارم به اون پارک می رم". "یه اسباب بازی

دارین که باهاش بازی کنم ؟" با "شما هم می آیی؟" از تمام کلمات لازم استفاده می کند؟(برای

مثال،"یک"،"آن"،"می" در فعل هایی مثل می روم .)

09146590651

کلینیک تخصصی گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز

به مدیریت دکتر جعفر معصومی دکترای تخصصی گفتاردرمانی

Tabslp.com

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها